DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Rady a tipy

Rady a tipy

Tuningové díly pro minibike

  • Brzdové páčky dvouprsté
  • Brzdový kotouč vlnitý
  • Celohliníkový startér
  • Celohliníkové stupačky
  • Celokovové stupačky
  • Hliníková příruba pod karburátor
  • Hliníkové stupačky
  • Hliníkový šnek do startování
  • Hydraulická brzda přední
  • Karbonová membrána pro zrychlení rozjezdu
  • Laděný výfuk
  • Nastavitelná tuningová spojka
  • Palivový filtr
  • Pístní kroužky
  • Plná kliková hřídel
  • Sací hrdlo pro karburátor
  • Spojkový zvon
  • Sportovní vzduchový filtr
  • Tlumič řízení
  • Trysky pro karburátor
  • Tuningová membrána ze sklolaminátu
  • Tuningový karburátor
  • Tuningový větrák
  • Tuningový výfuk
  • Zapalovací svíčka

Po koupi

Pořídili jste si nový mibike nebo některý z dašlích strojů made in china?? Poradíme Vám co udělat aby Vám nový stroj fungoval správně a Vy byli spokojení.

Jak to tak bývá, za kvalitu se platí. Pokud máte tedy čínský minibike, je to na něm vidět. Cena zde není kvůli kvalitě, ale směšným platům čínských dělníků. Kteří se musí snažit vyrobit denně co nejvíce minibiků aby uživili rodinu. Když si vychytáte pár neduhů, které tyto stroje mají, budete spokojení a minibike bude věrně sloužit.

 

Montáž minibike

Nekoupíte-li si minibike již sestavený nebo Vám přijde poštou. Po otevření krabice, sejmutí bublinkové fólie a vytažení minibike z krabice objeví se Vám polotovar minibike. Většinou má minibike sundané přední kolo, stupačky, stojánek a plexi, sklopená řidítka... U minicross sundané přední kolo, řidítka, zadní tlumič, př.blatník, atd. Dále v zásilce je malé nářadí, které moc nepoužívejte, není nijak kvalitní. Imbusy se ožvýkají, klíče ohnou a šroubovák se protáčí.

Pokud chcete být hodně důkladní a mít jistotu. Doporučujeme odstrojit Váš stroj až na kostru s motorem a zkontrolovat kvalitu svárů a vše zkontrolovat a dotáhnout !!! Bude-li nějaký svár špatný, raději jej nechte převařit u odborníka, předejte tím velkým potížím. Rám kontrolujte průběžně čas od času, předejte tím riziku že by se Vám minibike rozpůlil pod nohama...

Jak nastavit brzdy?

Než vyjedete, je potřeba seřídit brzdy, aby jste někde neskončili třeba ve zdi. Brzdy jsou uchyceny k vidlici a rámu. Seřízení neni nijak jednoduché, ale až si tuto činnost osvojíte, bude to pro Vás hračka. K brzdě vede lanko uvnitř bowdenu ood brzdové páčky na řidítkách. K seřízení slouží uprostřed zívit s imbusovou dírkou a chráněn je proti otáčení matičkou. Tímto šroubem štelujete vzdálenost vnější destičky (ta co dále od středu kola) od brzdného kotouče. Poté je tam ještě jeden šroub, který se nastavuje rukou, a měl by určovat vzdálenost vnitřní destičky (ta co je blíže ke středu kola) od brzdného kotouče. Nejdříve nastavte aby destičky byly co nejblíže ke kotouči tak, aby o sebe neškrtaly. Imbusovým šroubkem nastavte vzdálenost vnější destičky od kotouče tak, aby při stisknutí brzdové páčky byla vůle cca 1,5cm. Aby Nám brzdy nebrzdili ihned po stisku páčky, ale byla menší vůle a teprve až po větším zmáčknutí páčky došlo k brzdnému účinku. Pro přední i zadní destiřky je postup nastavení stejný. U zadní brzdy doporučuji sundat řetěz, aby jste mohli volně točit kolem a slyšeli zda destičky neškrtají o kotouč.


Jak nastavit řetěz?

Nastavuje se vzdálenosti zadního kola od motoru. Řetěz nechávejte volnější, aby se nepřepínal a nepřetrhl se. Zvláště u minicross, kde je odpružení je nutno nastavit řetěz volnější. Když si sednete na minicross, řetěz se napne a při jízdě v terénu se napíná více. Především při jízdě v terénu, může na větší nerovnosti se dotknout zadní kolo výfuku a při tom se přepnout řetěz a praskl by. Nastavte proto řetěz podle své váhy. Povolte zadní osu kola a imbusový šrou co drží brzdu. Následně jezdec si sedne na minicross aby viděl jak je potřeba napnout nebo povolit řetěz a pomocí šponováků nastavíte průvěs řetězu. Po nastavení dotáhněte šroub u brzdiče a osu. Zadní kolo musíte mít vycentrované (do středu)!!! Špatně srovnané zadní kolo může mít za následek nehodu, špatně se sjíždějící pneu, atd.

 

Jaké palivo?

Benzín do čínských strojů stačí běžný Natural 95, který běžně koupíte na každé benzínce. Ale nejlepší je lít tzv. 100 oktanový benzín. Není na každé benzínce, ale pro minibike je jako dělatný. Oktanové číslo uvádí procentuální obsah izo-oktanu, tedy 100 oktanový benzín je 100% izo-oktan. Oktanové číslo udává odolnost paliva proti samozápalu. Natural 95 má tedy 95 oktanů. Čím více oktanů, tím menší bouchavost a tím menší mlácení motoru. Použijte.li 100oktanový benzín do minibike, motor bude méně klepta a pujde více do otáček. Pro ty, kterří chtějí ze své minibike maximální výkon, sežeňte si 100oktanový benzín. Jinak se běžně doporučuje 95.

Jaký olej?

Minibike, minicross, miniquad mají nejčastěji 2-taktní motor. U 2T je nutné mísit benzín s olejem. Je nutné používat plně syntetický olej pro vysokootáčkové motory. Nezáleží na značce. Je možné používat olej do motoroých pil. Nedopočuje se používat olej typu M2T nebo oleje do skůtrů, tyto jsou určeny pro motory s menšími otáčkami.

V jakém poměru míchat?

Správný poměr benzínu a oleje určuje správný chod motoru. Dáte-li moc oleje, bude se minibike dusit a nebude stíhat spalovat směs. Málo oleje má za následek přidření nebo úplné zadření motoru. K nové minibice se dodává nádobka na míchání s ryskami, které zjednoduší tuto činnost. Zpočátku u nových minibiků doporučuji jezdit v poměru 1:25 (aby se lépe zajel a vše sedlo jak má) a po vyjetí cca 4-5 nádrží, míchejte směs v poměru 1:40